Színházak
Krétakör Színház
Lőrinczy AttilaSzerelem
- díszlettervezőFüzér Anni
- jelmeztervezőVarga Klára
- zeneMonori András
- mozgásMagyar Éva
- rendezőSchilling Árpád
36 előadás
A kritikákból:
Nagy összjáték folyik magán a teherautón is. Ennek szimbóluma az együttzenélés az előadás előjátékaként. A társulat zenekarként, s mintha csak cirkuszi mutatványosok lennének, vonul fel a "színpadra". Az előadás narrátora bemutatja sorra a történet szereplőit. Ez a narrátor pedig nem más, mint maga a rendező, Schilling Árpád, aki így nemcsak rendezi, de szervezi, le is vezeti az előadást.
Marik Noémi: Szerelem négy keréken. Criticai lapok.
A zsámbéki romtemplom mellett ezúttal egy preparált teherautót talál a színháznéző. Huszadik századi vándortársulatot játszik a Krétakör Színház. Az ócska Ifával valóban be is járják majd az országot. Kijön a rendező, Schilling Árpád - amúgy még főiskolás - és panaszkodik. Maguk kénytelenek az autót színpaddá alakítani. Szomorú bohóc, fanyar rosszkedvvel tűri sorsát. Végig az előadást. Nagy akarattal küzd, ha már belevágott, s a többieket is beleugratta.
Zappe László: Ekhós Ifa. Népszabadság, 1999. Július 20.
Ha a Krétakör Színház vállalkozása elhagyja a színházat, akkor azt azért teszi, hogy visszataláljon a színjátszás egyik kezdetéhez, hogy elemi tapasztalatokat szerezzen arról: mit jelent megmutatni valamit, mi az, hogy mutatvány, mit jelent - a prológ szavaival szólva - csakugyan "a semmiből csinálni valamit". Ha azt mondjuk, hogy a színház a valóság látszatát kínálja, akkor a társulat most szembesülni akart a látszat valóságával, megbirkózni az elemekkel: a fénnyel, a hanggal, a nézőkkel.
Bognár László: Mindegy nekik, tragédia, komédia� Ellenfény.
1999. 06. 15. Zsámbéki Szombatok