Portré
Bencze Ilona
színész
összeállította
játékmester
rendező
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., 1968-72.
Életút: 1972-91 a Madách Színház, 1991- szabadfoglalkozású. Rendszeresen dolgozik tv-ben, rádióban, szinkronban. Jászai Mari-díj (1988).
Főbb szerepei: Glória (Shaw: Sosem lehet tudni), Solvejg (Ibsen: Peer Gynt), Alexandra (Molnár: A hattyú), Varvara (Gorkij: Nyaralók), Olga (Csehov: Három nővér), Lydia (Molnár: Egy, kettő, három), Adél (Molnár: Az üvegcipő), Mariska (Szép E.: Vőlegény), Júlia (Hubay-Ránki-Vas: Egy szerelem három éjszakája), Gwendolyn (Wilde: Bunbury), Erzsébet (Szomory: II. Lajos), Éva (Madách: Az ember tragédiája), Aldonsa (Leigh-Wasserman: La Mancha lovagja), Elena (Dumas-Sartre: Kean, a színész), Bombalurina, Grizabella (Eliot-Lloyd Webber: Macskák), Mária (Szabó Magda: Béla király), Ágnes (Polgár: Töltsön egy estét a Fehér Rózsában), A francia követ felesége (Németh Á.: Lili Hofberg), Ildikó (Moldova: Malom a pokolban), Kati (Illyés: Sorsválasztók), Umm (Hoppárézimi!), Mária Huberta nővér (Goggin: Apácák), Színésznő (Molnár: A testőr), Titánia (Shakespeare: Szentivánéji álom), Júlia (Maugham: Csodás vagy, Júlia), Theodora (Miller: Hegyi út), Klementina (Zimmer-Kohlhaase: Hal négyesben), Mrs. Nordstrom (Egy nyári éj mosolya), Déryné (Pozsgai: Szeretlek, színház), Moviszterné (Kosztolányi-Tasnádi: Édes Anna), Emily Eatenton (Harling: Acélmagnóliák), Margaret, Edie (Schisgal: New York, New York), Feleség (Bordou: Holdfogyatkozás),
filmen: Staféta (1970), Reménykedők (1971), Romantika (1972), Hekus lettem (1972), Egy kis hely a nap alatt (1973), Szarvassá vált fiúk (1974), Labirintus (1976), Az álommenedzser (1992), tv-sorozatok: Szomszédok, 7-es csatorna.
Hobbi: gyermeke és a színház.
Életút: 1972-91 a Madách Színház, 1991- szabadfoglalkozású. Rendszeresen dolgozik tv-ben, rádióban, szinkronban. Jászai Mari-díj (1988).
Főbb szerepei: Glória (Shaw: Sosem lehet tudni), Solvejg (Ibsen: Peer Gynt), Alexandra (Molnár: A hattyú), Varvara (Gorkij: Nyaralók), Olga (Csehov: Három nővér), Lydia (Molnár: Egy, kettő, három), Adél (Molnár: Az üvegcipő), Mariska (Szép E.: Vőlegény), Júlia (Hubay-Ránki-Vas: Egy szerelem három éjszakája), Gwendolyn (Wilde: Bunbury), Erzsébet (Szomory: II. Lajos), Éva (Madách: Az ember tragédiája), Aldonsa (Leigh-Wasserman: La Mancha lovagja), Elena (Dumas-Sartre: Kean, a színész), Bombalurina, Grizabella (Eliot-Lloyd Webber: Macskák), Mária (Szabó Magda: Béla király), Ágnes (Polgár: Töltsön egy estét a Fehér Rózsában), A francia követ felesége (Németh Á.: Lili Hofberg), Ildikó (Moldova: Malom a pokolban), Kati (Illyés: Sorsválasztók), Umm (Hoppárézimi!), Mária Huberta nővér (Goggin: Apácák), Színésznő (Molnár: A testőr), Titánia (Shakespeare: Szentivánéji álom), Júlia (Maugham: Csodás vagy, Júlia), Theodora (Miller: Hegyi út), Klementina (Zimmer-Kohlhaase: Hal négyesben), Mrs. Nordstrom (Egy nyári éj mosolya), Déryné (Pozsgai: Szeretlek, színház), Moviszterné (Kosztolányi-Tasnádi: Édes Anna), Emily Eatenton (Harling: Acélmagnóliák), Margaret, Edie (Schisgal: New York, New York), Feleség (Bordou: Holdfogyatkozás),
filmen: Staféta (1970), Reménykedők (1971), Romantika (1972), Hekus lettem (1972), Egy kis hely a nap alatt (1973), Szarvassá vált fiúk (1974), Labirintus (1976), Az álommenedzser (1992), tv-sorozatok: Szomszédok, 7-es csatorna.
Hobbi: gyermeke és a színház.
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter