Portré
Nemcsák Károly
színész
ügyvezető igazgató
rendező
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., 1977-81.
Életút: 1975-76 a mocsolyás-telepi erdőgazd. raktárosa, 1976-77 a miskolci Nemzeti Színház díszletező munkása, 1981-82 Szegeden, 1982-86 Zalaegerszegen játszott, 1986-89 a Radnóti Színpad, 1989-91 a Nemzeti Színház, 1991-99 a Bp.-i Kamaraszínház, 1999- a soproni Petőfi Színház tagja. Jászai Mari-díj (1992).
Főbb szerepei: Truffaldino (Goldoni: Két úr szolgája), Romeo (Shakespeare: Romeo és Júlia), Mannoury (Whiting: Az ördögök), Bartók: A fából faragott királyfi, Fulgenzio (Goldoni: Szerelmesek), Callimaco (Machiavelli: Mandragóra), Csongor, Kurrah (Vörösmarty: Csongor és Tünde), Rubányi (Gosztonyi: Andrássy út 60), Sceledius (Plautus: A hetvenkedő katona), Brecht: Baál, Simon (Brecht: A kaukázusi krétakör), Sebastian (Shakespeare: A vihar), Gábor (Bókay: Négy asszonyt szeretek), Charol Al Caroone (Taylor-Nield: Ali Baba és vagy 40 gengszter), Molnár: Liliom, Vidám Bárány András (Indig: A torockói menyasszony), Silviani herceg (Knoblauch: A Faun), Kanta (Szakcsi Lakatos-Csemer: Cigánykerék), Troilus (Shakespeare: Troilus és Cressida), Paul Jones (Willard: A macska és a kanári), Sammy (Russel: Vértestvérek), Viktor (García Lorca: Yerma), Victor Franz (Miller: Alku), Balázs (Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül), Harry Berlin (Schisgal: Szerelem, óh!), Freddy (Fábri: Az élő álarc), Bauer (Tanár úr, kérem), Veliszavljevics Dusán (Hunyady: Feketeszárú cseresznye), I. Sancho (Szerb: Ex),
filmen: Tegnapelőtt (1981), Szerencsés Dániel (1982), Eszmélés (1984), Falfúró (1985), Egy teljes nap (1988), Goldberg-variációk (1992), Utrius (1993), tv-ben: Szomszédok (1987-, telereg.).
Életút: 1975-76 a mocsolyás-telepi erdőgazd. raktárosa, 1976-77 a miskolci Nemzeti Színház díszletező munkása, 1981-82 Szegeden, 1982-86 Zalaegerszegen játszott, 1986-89 a Radnóti Színpad, 1989-91 a Nemzeti Színház, 1991-99 a Bp.-i Kamaraszínház, 1999- a soproni Petőfi Színház tagja. Jászai Mari-díj (1992).
Főbb szerepei: Truffaldino (Goldoni: Két úr szolgája), Romeo (Shakespeare: Romeo és Júlia), Mannoury (Whiting: Az ördögök), Bartók: A fából faragott királyfi, Fulgenzio (Goldoni: Szerelmesek), Callimaco (Machiavelli: Mandragóra), Csongor, Kurrah (Vörösmarty: Csongor és Tünde), Rubányi (Gosztonyi: Andrássy út 60), Sceledius (Plautus: A hetvenkedő katona), Brecht: Baál, Simon (Brecht: A kaukázusi krétakör), Sebastian (Shakespeare: A vihar), Gábor (Bókay: Négy asszonyt szeretek), Charol Al Caroone (Taylor-Nield: Ali Baba és vagy 40 gengszter), Molnár: Liliom, Vidám Bárány András (Indig: A torockói menyasszony), Silviani herceg (Knoblauch: A Faun), Kanta (Szakcsi Lakatos-Csemer: Cigánykerék), Troilus (Shakespeare: Troilus és Cressida), Paul Jones (Willard: A macska és a kanári), Sammy (Russel: Vértestvérek), Viktor (García Lorca: Yerma), Victor Franz (Miller: Alku), Balázs (Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül), Harry Berlin (Schisgal: Szerelem, óh!), Freddy (Fábri: Az élő álarc), Bauer (Tanár úr, kérem), Veliszavljevics Dusán (Hunyady: Feketeszárú cseresznye), I. Sancho (Szerb: Ex),
filmen: Tegnapelőtt (1981), Szerencsés Dániel (1982), Eszmélés (1984), Falfúró (1985), Egy teljes nap (1988), Goldberg-variációk (1992), Utrius (1993), tv-ben: Szomszédok (1987-, telereg.).
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György