Színházak
Komáromi Jókai Színház
Ladislav BallekA hentessegéd
- RiečanFabó Tibor
- RiečannéBandor Éva
- Evaa lányukTar Renáta
- LančaričMokos Attila
- FiladelfiOllé Erik
- KukiHajdú László m.v.
- NelliHolocsy Krisztina
- VilmaSzvrcsek Anita
- BielikTóth Tibor
- DobríkOlasz István
- PolgárMajorfalvi Bálint
- TörökBernáth Tamás
- BlaščákNagy László
- rendezőRastislav Ballek m.v.
- díszlettervezőJuraj Gráfel
- jelmeztervezőGadus Erika m.v.
- dramaturgDömötör Varga Emese
- zenei vezetőPálinkás Andrássy Zsuzsanna
- fényRózsás SilviaKollár József
- hangZakor SándorGörözdi Szilárd
- kellékNagy László
- sminkTóth Simona
- súgóBalaskó Edit
- ügyelőNagy László
- rendezőasszisztensMesinger Nóra
Egy tisztességes hentes, aki részt vett az antifasiszta harcban, a háború után átvesz egy jól menő üzletet Dél-Szlovákiában. Előző tulajdonosa náci kollaboráns volt. A hentes alkalmazza a korábbi segédet. Lančarič, a segéd különböző praktikákkal gazdaggá teszi Riečniket, ugyanakkor erkölcsi válságba sodorja. És közben a háttérben zajlik a háború utáni újjáépítés...Csak más-más elképzelések szerint... Történik mindez egy dél-szlovákiai falucskában, Palánkon.
A Ladislav Ballek regényéből készült színpadi adaptáció témája a második világháború után kialakult furcsa helyzet. A helyszín egy szlovákiai határ menti kisváros. Ide érkezik családjával Riečan mészáros a hegyekből, leégett a háza, s felkelő múltjára való tekintettel az új állam kiutal számára egy mészárszéket a déli régióban, Palánkon. A bolttal együtt azonban megörökli a régi segédet is. Volent Lančarič, a segéd révén a család gyorsan elindul a meggazdagodás irányába. Riečan, aki még ki sem heverte a háború megrázkódtatásait nem igazán tud mit kezdeni a helyzettel, számára idegen a városi légkör, ragaszkodik a régimódi elveihez, felesége és lánya azonban nagyon gyorsan alkalmazkodik a megváltozott helyzethez. De ez nemcsak divatot, hanem egyfajta erkölcsi züllést is jelent.
Ahogy gyarapodik a Riečan család vagyona, úgy mennek tönkre végérvényesen a családi kapcsolatok. Az előadás nemcsak az 1945- 48-as időszak történelmi beszámolója, hanem arra szeretne rámutatni, hogy darálja be a kisembert a mindenkori történelem. A túlfeszített életöröm és élni vágyás hogyan fordul át végül egy dekadens haláltáncba, s hogy töri meg álmainkat, céljainkat végül a történelem.
2011. 06. 10.